Socialmediastrategie

Eerlijk is eerlijk: zonder social media kun je wel zeggen dat je merk bestaat, maar leeft het ook? Hoe maak je optimaal gebruik van alle verschillende mogelijkheden en hoe zorg je dat je op dezelfde socialmediakanalen zit als waar je doelgroep zich begeeft?

Wat is een socialmediastrategie?

Social media is te belangrijk om zonder plan mee aan de slag te gaan. Met een socialmediastrategie werk je doelgericht en is de kans groter dat je je KPI’s behaalt. Zeker wanneer er ook nog een uitgebreide doelgroepanalyse aan vooraf is gegaan, kun je content creëren waar je doelgroep pas écht enthousiast van wordt.

95.000.000

Dagelijks worden er meer dan 95.000.000 foto’s op Instagram geplaatst.

Wat doen we precies?

We vragen natuurlijk eerst wat je met social media wil bereiken. Wat is je doel en welke kanalen wil je daarvoor inzetten? Heb je al nagedacht over een bepaald thema? We doen een socialmedia-analyse en bepalen samen je doelgroep. Wanneer we alle informatie hebben, stellen we KPI’s op en bepalen we de content. We maken een content- en designplan, waarna je binnen de kortste keren jouw eerste post online ziet schitteren.

Wat is de toegevoegde waarde?

Door social media te gebruiken versterk je je marketingstrategie. Het is een effectieve manier om je merkbekendheid te vergroten, je doelgroep kennis te laten maken met je merk en natuurlijk om de producten of diensten die je verkoopt onder de aandacht te brengen. Zien en gezien worden, dus.

Wat kunnen we voor je doen?

Onze specialisten onderzoeken op welke kanalen jouw doelgroep zich bevindt. Hierdoor kunnen we specifiek targeten en content creëren die ze aanspreekt. Door de socialmediastrategie te monitoren, meten we effecten waar we in een volgende strategie op verder kunnen bouwen.

Heb je vragen?

Stel ze aan Romy,
onze Content Marketeer.

Bekijk deze relevante cases