Merkstrategie

Alle beslissingen die je maakt rondom jouw merk, zijn gebaseerd op de merkstrategie. Of het nou gaat om de huisstijl, tone of voice, website, campagne of social media: je strategie vormt de rode draad en geeft houvast en sturing. Het is dus ontzettend belangrijk dat hier voldoende aandacht aan wordt besteed.

Wat is een merkstrategie

Ieder merk dat je te binnen schiet wanneer je er nu aan eentje zou moeten denken, komt in je op omdat er een sterke merkstrategie aan ten grondslag ligt. Het beïnvloedt jouw associaties, zorgt ervoor dat je je met een merk kan identificeren en het geeft vorm aan de manier waarop het merk zich verhoudt tot andere merken.

77%

van de consumenten vindt het belangrijk om producten of diensten af te nemen bij merken waarmee zij kernwaarden delen.

Wat doen we precies?

We gaan op zoek naar het onderscheidend vermogen en de relevantie van jouw merk. Aannames laten we achterwege en op deze manier komen de merkwaarden boven tafel. Zo geven we jouw merk karakter. We verdiepen ons in je doelgroep en werken aan je identiteit. Hieruit ontstaat jouw merkverhaal dat je langdurig kan toepassen in jouw communicatie, met een passende huisstijl en tone of voice.

Wat is de toegevoegde waarde?

Een merkstrategie vormt de essentiële basis van alles dat een merk doet. Het verandert en beweegt mee als dat nodig is, maar het zorgt er altijd voor dat het doel voor ogen blijft. Een merkstrategie geeft onder andere antwoord op de vraag: waar sta je voor en wat onderscheidt jouw merk van de concurrentie? Het draagt de missie, visie en kernwaarden van het merk uit, biedt inzicht in wat jouw merk bijdraagt aan de behoeften van je doelgroep én hoe je dit het beste kunt doorvertalen naar jouw producten en diensten.

Wat kunnen we voor je doen?

Omdat een sterke merkstrategie richting geeft aan zowel de visuele en tekstuele uitingen van jouw merk, is het belangrijk dat hier goed over nagedacht wordt. Heb je hier zelf al ideeën over? Mooi! Zo niet, ook niet erg. Samen helpen onze specialisten jou bij het ontwikkelen van een houdbare merkstrategie.

Heb je vragen?

Stel ze aan Myrna,
onze Brand Manager.

Bekijk deze relevante cases