Merkcampagne

Wil je jouw kernwaarden van de daken schreeuwen of iets anders communiceren dat niet per se gerelateerd is aan directe verkoop van jouw producten of diensten? Dan is een campagne misschien de oplossing. Hiermee kun je inspelen op en sturing geven aan de associaties van jouw doelgroep bij je merk.

Wat is een merkcampagne?

Verwacht niet zomaar een creatief out-of-the-box-idee. Een merkcampagne draait om veel meer dan dat. Van welke platformen maak je gebruik en op welke manier breng je jouw boodschap naar buiten? Er zijn er zo ontzettend veel om te overwegen. Wil je een out-of-home-campagne (OOH) en ben je zichtbaar op bushokjes of combineer je het liever met online zichtbaarheid via een SEA-campagne? It’s your call.

86%

van de consumenten vindt het belangrijk dat een merk authentiek is.

Wat doen we precies?

We starten met een nulmeting waarbij we om de tafel gaan om elkaar beter te leren kennen. Hierna volgt een markt- en merkonderzoek. Wij baseren ons werk op feiten en data dus richten onze creatieve pijlen niet op aannames. Intern houden we een brainstorm en werken we de plannen verder uit na goedkeuring.

Wat is de toegevoegde waarde?

Welk gevoel roept jouw merk op bij je doelgroep en welke associaties heeft de doelgroep erbij? Belangrijk om te weten, want dit is wat dat men onthoudt. Door hierop in te spelen met een campagne kun je deze gevoelens versterken en zo de positionering van jouw bedrijf verbeteren.

Wat kunnen we voor je doen?

Bij Ice Cream Media werken we altijd vanuit het merk, dit is het uitgangspunt van alles dat we doen. Wanneer we dus aan de slag mogen voor de ontwikkeling van een merkcampagne, staat het hele team te springen.

Heb je vragen?

Stel ze aan Myrna,
onze Brand Manager.

Bekijk deze relevante cases