Copywriting

De kracht van je merk wordt voor een groot deel bepaald door sterke copy. Of het nou gaat om de tekst op de pagina’s van jouw website, het bericht op social media of een oneliner op het billboard van je campagne. Copywriters geven je branding een enorme boost met duidelijke en overtuigende teksten.

Wat is copywriting?

Spelen met woorden en zo de emoties van consumenten beïnvloeden. Als copywriter praat je niet tegen je doelgroep, maar met ze. Je bent in gesprek en gaat een relatie aan, je maakt een connectie met de lezer. Zonder ingewikkelde zinnen of moeilijke woorden, want dat is nergens voor nodig.

95%

van alle teksten online zijn te moeilijk voor 60% van de bevolking.

Wat doen we precies?

Complexe materie versimpelen zonder afbreuk te doen aan jouw merkidentiteit. Onze copywriters denken eerst na over de storytelling: wat wordt het verloop van de tekst, hoe zorgen we dat alle teksten vlot op elkaar aansluiten? Vervolgens klimmen we in de pen, houden we ondertussen rekening met de user-experience en verwerken we passende zoekwoorden uit de SEO-strategie. Zo zorgen we ervoor dat je tekst niet alleen lekker leest, maar ook goed gevonden wordt in de zoekmachines.

Wat is de toegevoegde waarde?

Copy is essentieel voor je merk. Voor bijvoorbeeld websites, socialmediaberichten, nieuwsbrieven, brochures, vacatures en advertenties. Kortom, de merkcommunicatie. Effectieve copy verdient zich in rap tempo terug omdat het snel resultaten laat zien: meer paginabezoekers, meer pageviews, meer downloads, meer aanvragen, meer verkoop en meer betrokkenheid. Waar wacht je nog op?

Wat kunnen we voor je doen?

Je kent je eigen merkverhaal het beste en weet precies wat je wil zeggen, maar bent misschien al gauw geneigd om er een te gedetailleerde lap tekst van te maken. Het lukt maar niet om het vlot op papier te krijgen. Dat geeft niet, want daar zijn copywriters voor. We filteren belangrijke informatie zodat teksten voor je doelgroep interessant én relevant blijven en maken er een vertaalslag overheen als je dat fijn vindt.

Heb je vragen?

Stel ze aan Anna,
onze Content specialist

Bekijk deze relevante cases