Branding

Branding kenmerkt je huisstijl. Het is de uitstraling van je merk naar buiten toe: hoe je eruitziet, wat het gevoel is dat men van je merk krijgt en hoe je klinkt – de tone of voice. Branding staat vaak niet voor altijd vast, maar blijft enigszins in beweging. Met minimale aanpassingen of juist hele grote, er moet altijd getoetst blijven worden.

Wat is branding?

Branding bestaat uit een stukje marketing en een stukje design. De belangrijkste merkpijlers worden gebaseerd op onderzoek, waarna wordt nagedacht over hoe je ze communiceert en hoe ze eruit komen te zien. Dat laatste doet een designer, die geeft het concept vorm zodat het in creatieve variaties uitgerold kan worden.

23%

van de omzet wordt verhoogd door een sterke en consistente branding.

Wat is de toegevoegde waarde?

Sterke branding wordt herkend en roept een bepaald gevoel op. Denk bijvoorbeeld aan speelse lettertypes bij jonge bedrijven of de donkerblauwe kleur bij overheidsorganen om autoriteit uit te stralen. Consequent gebruik van branding zorgt ervoor dat het publiek je merk herkent en er op den duur vertrouwd mee raakt. En daarmee is ons doel bereikt.

Wat doen we precies?

Na markt- en merkonderzoek starten we met een doelgroepanalyse. We verdiepen ons in interesses en achterhalen waar de doelgroep warm van wordt. Het creatieve ontwerp dat hieruit voortkomt wordt vertaald in een passende huisstijl voor jouw merk. De basis van je branding.

Wat kunnen we voor je doen?

Onze specialisten helpen merken met het ontwikkelen van hun identiteit. Een sterke branding gaat jaren mee. Het is daarom ook een langetermijnstrategie, die ervoor zorgt dat je je doelgroep niet alleen aan je bindt, maar ook vasthoudt. Even heel goed over nadenken dus en dan kun je weer een tijdje vooruit.

Heb je vragen?

Stel ze aan Myrna,
onze Brand Manager.

Bekijk deze relevante cases