DIQQ

DIQQ is een IT-recruitment bureau gevestigd in Amsterdam. De recruiters en resourcers van DIQQ werken met elkaar, in plaats van tegen elkaar, om de perfecte match voor iedere IT-vacature te vinden.

Het verhaal

Van één persoon naar 20 medewerkers

Het begon allemaal in 2017, toen Michiel de Graaf zijn eigen IT-recruitmentbureau DIQQ startte. De visie was duidelijk: IT-recruitment moest doeltreffender, transparanter en innovatiever worden. De focus moest niet uitsluitend op korte termijn resultaten komen te liggen, maar met name op lange termijn relaties die leidt tot tevreden klanten en kandidaten.

DIQQ wachtkamer met 2 leden van het team onder een voetbal quoteMobiele versie van DIQQ website

Uitdaging

Afrekenen met de recruitment clichés

De oude website was slecht vindbaar en moeilijk te navigeren. Daarnaast werd er gebruik gemaakt van stock foto’s. DIQQ schakelde ons in om een rebranding door te voeren, een nieuwe website te designen en een 360-campagne uit te zetten.

Design elementen voor DIQQ website

Het proces

Een website die uitnodigt tot contact maken

Overzicht DIQQ website pagina's

Brand & Design

Wij begonnen met het interviewen van klanten en kandidaten over hun kijk op de wereld van IT-recruitment. Beiden gaven aan dat er veel wantrouwen heerst tegenover recruitmentbureaus. DIQQ onderscheidt zich hierin. Om vertrouwen op te bouwen staan de werkwijze en de kernwaarden van DIQQ prominent op de website vermeldt.

Ice Cream Media Case

Marketing & Content

In de foto’s zijn de medewerkers van DIQQ centraal gesteld. De website moedigt bezoekers aan om contact op te nemen (via mail of WhatsApp). Op LinkedIn werd een betaalde campagne gedraaid rondom de video ‘Wij zijn DIQQ’. Deze campagne moest de brand awareness vergroten. De campagne werd, onder anderen, opgepikt door HR-nieuwsplatform Werf-en.

Social Media van DIQQ op mobielDIQQ medewerker achter haar Apple laptop

Het resultaat

DIQQ op de kaart gezet

De rebranding en de nieuwe website hebben al de eerste vruchten afgeworpen. De komende tijd zal hierop doorgebouwd worden met betaalde LinkedIn campagnes.

+135%

Unieke bezoekers

65K+

Impressies

13K+

Video views

Ice Cream Media heeft enorm goed geholpen bij de professionaliteitsslag die DIQQ onlangs heeft gemaakt met o.a. het nieuwe design van de website en een betaalde LinkedIn campagne. Klanten en kandidaten zien nu de kwaliteit terugkomen op de website die overeenkomt met de kwaliteit die DIQQ voor hen levert.

Koen van der Drift, Managing Consultant

Heeft jouw bedrijf een nieuwe smaak nodig?

Ice Cream Media medewerker

Maas Bloemendal

Creative Director

Ice Cream Media medewerker

Myrna Fehrmann

Brand Director